Premiere: Cirque Stiletto 3 met Karin Bloemen

CirqueStiletto

Karin Bloemen in Cirque Stiletto 3

Onze goed gelakte schoenen betreden stralend de roze loper van het DeLaMar Theater tijdens de première van Cirque Stiletto 3. Cirque Stiletto – de woorden roepen de associatie op van spektakel, acrobatiek en een vleugje sexiness. Precies daarin stelt La Bloemen niet teleur: met een sterke opening waarin de volledige cast wordt voorgesteld, is de toon gezet. Het publiek weet wat komen gaat en ‘is in for a treat‘! 

Voortbordurend op de vorige shows, is het concept niet veranderd: une grande dame (in dit geval Karin Bloemen) fungeert als stalmeester en ‘praat’ de acts aan elkaar. Toch is het woord ‘praten’ slechts een understatement: met steeds wisselende prachtige én – zoals verwacht – extravagante kostuums zijn de intermezzo’s op zichzelf staande shows. In een hoog tempo wisselen de thema’s zich af. Van de Duitse Glee Club naar een Dolly Parton-hommage, tiroler in lederhosen gehulde dijenkletsers, Spaanse Flamengo en de British Matron. Stuk voor stuk pareltjes, de één alleen wat meer glanzend dan de ander. Absoluut top en getuigend van theater vakmanschap was de vertelling van het dyslectisch sprookje ‘Koodrapje‘.

De stalmeesteres wordt ondersteund door de wereldband. Om de leden als alleen muzikanten te bestempelen doet ze geen recht: met muzikale slapstick acts lieten deze ‘muziekteurs’ zien wat ze konden. Bijna elk instrument op bijna elk onmogelijke wijze bespelen en daarbij elkaar voor de koppen slaan. Hoogtepunt met Hollandse zelfspot op klompen en klunend tapdansen.

De tweede ondersteuning kwam van Lady Lala McCalan, een dragqueen met een zangbereik van sopraan tot bariton. Naast een geweldige stem haalde McCalan de meest prachtige kostuums tevoorschijn! De tallship in haar pruik deed ons denken aan Sail 2015. Met een dijk van een stem bracht de Italiaanse schone een muzikale verlichting, natuurlijk met de nodige zelfspot. Indrukwekkend was dat ze zelfs met Nederlandse tekst uit de gepumpte voeten kon.

De circus acts, stuk voor stuk (ruwe) juweeltjes, waren leuk maar bleken weinig verrassend. Een kunstige hoepel-act, uitgevoerd door een koppel uit Canada. Hoewel indrukwekkend komt het ‘Maple Leaf Has Talent‘-gevoel toch een beetje te veel naar voren… Dit hebben we vaker gezien. Hetzelfde geldt voor de twee acrobatiek acts uit Rusland en Afrika. De jongleur maakte het gehele (circus)plaatje clichématig compleet.

CirqueS

Irene Moors op de Roze Loper

Stiletto hakken mogen dan zijn uitgevonden om de heteroseksuele man te plezieren, Karin gaat duidelijk voor een ander publiek. De breeder man komt er een beetje bekaaid af met slechts een (vrouwelijke) circus assistente in corset, daar waar de meest prachtige ontblote mannentorso’s het podium sieren. Het dansensemble, bestaande uit vier mannen, hoefde zich geen zorgen te maken dat hun kostuums te warm zouden zijn. Luchtige kleding lijkt in deze show (gelukkig) eerder regel dan uitzondering. Homo-erotiek met een hoofdletter ‘H’: ons hoor je niet klagen!

Cirque Stiletto is een onderhoudende show met afwisselend fantastische – maar ook wat minder sterke – momenten. Het concept is op perfecte wijze ‘verBloemeniseerd‘ en voldoet aan onze verwachtingen. Entertainment ten top en een aanrader voor een leuke avond uit! En als je ons dan toch vraagt wat ons absolute waarderingscijfer is? Toch wel vier van de vijf sterren!

Wil jij Karin Bloemen ook live zien in het DeLaMar Theater tijdens Cirque Stiletto 3? Dat kan! Voor meer informatie of tickets klik je hier

Deel op Google Plus

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *